Translate

duminică, 12 aprilie 2009

Happy day ! (2)

Am zis ca revin asupra postului asta . Sa spun ce m-a deranjat cat timp am fost la doctor .
1. Ajung cu o ora inainte , acolo gasesc 2 paciente venite inaintea mea. Prima o mamica in 5 luni , era programata la ora 10.De a doua nu prea am inteles nimic , era o batrana cu probleme ginecologice. In fine nu ma privesc problemele altora!
Asteptam inca o ora jumate ca sa apara doctora . Adica a aparut pe la 11 30 !
2. Intra cu o pacienta care nu a stat la rand , dar a dat probabil un cascaval mai bun .
3. Iese din cabinet si vb inca 15 minute la telefon .
4.Termina intr-un final cu toate , vine si randul meu .
Eu foarte voioasa incerc sa ii explic ca sunt insarcinata si ca as vrea sa ma ia si pe mine in evidenta , ca a recomandat-o cineva . A ridicat din spranceana , s-o fi mirat de euforia mea si probabil de felul meu mai copilaresc si atunci a intrat mama pe fir. A luat-o ca pe vremea comunistilor ! Cu modul acela " capul plecat si milogeste-te".
5.La ecograf, a zis la un moment dat ca " ar putea fi un baiat ".
6.A vorbit de de vreo doua ori la telefon.
7. Imi zice ca la 21 de saptamani sa ma prezint la ea la cabinetul particular sa fac "morfologia" si dupa ce am cotizat frumos la buzunarelul ei , mi-a dat si numarul de telefon si mi-a zis sa o sun inainte sa ma programez.In rest nimic . A scris ceva pe o foaie legat de sarcina .
Sa mai spun ca urasc sa dau spaga ??? O daaaa !!! Urasc sa fac asta , dar cand vezi atata indiferenta si cand vezi ca te privesc doctorii ca pe un animal , ci nu ca pe o femeie care asteapta un copil , o bucurie pentru ea , si ca trebuie stimulati , mie una mi se ridica parul in cap de furie . Am tot citit pe forumuri ca daca nu cotizezi in spital cand nasti , nici macar nu se uita la tine si poti sa si mori langa ei . Sunt constienta ca trebuie sa ma "dotez" bine cu bani . In fine , asta este o alta discutie !
Oricum nu a mai contat lipsa asta de indiferenta si faptul ca a devenit brusc interesata de mine dupa ce am cotizat, am fost foarte bucuroasa cand am plecat si ca am aflat ca voi avea un baietel.

8 comentarii:

  1. nu uita mariposa....trabucul, florile, coniacul si pusca si cureaua lata:D...asta e tara in care traim, si trebuie sa ne adaptam la ea, din pacate.
    dar....noi sa fim fericiti:X

    RăspundețiȘtergere
  2. ¨”°S•Mariposa•S°”¨14 aprilie 2009 la 19:53

    Adevar graiesti ! Dar uneori nu pot accepta toata porcaria asta din sistemul in care traim !!!

    RăspundețiȘtergere
  3. salut,
    super fain blogul :) si atat de dulce idee de "burtica"..inca mai simt fluturasi aducandu-mi aminte cum era :) Sa iti mai spun ca vad cate o burtica pe strada si raman uitandu-ma la ea...cu un zambet din ala tamp pe fata ( dar eu stiu...ce ascunde..:) adevaratele trairi ).
    aberez...semn ca mi-a placut ce am citit :) revenind insa cu picioarele pe pamant, faza cu doctora, daca tot trebuie sa cotizezi ca sa fi tratata dupa toane...de ce nu mergi "pe cotizatie pe fata" , adica o clinica , cabinet particular..ti si taie chitanta pentru bani, ti se zambeste , se poarta cu tine asa cum tu te simti...minunat :)
    burtica, nu esti in fiecare zi...prima data e minunat, de ce-i nevoie de gri in lumea asta roz? :)

    si daca nimeni nu ti-a tinut morala de burtica..las ca incep eu :) acid folic iei?se spune ca ajuta la formarea coloanei, craniului si creierului copilasului, aici se recomanda sa se ia dinainte de sarcina, daca nu te ia prin surprindere.esti in saptamana 18..alta intrebare incuietaore: fier iei? asta e bun pentru sange, hemoglobina... va ajuta pe amandoi, ca necesarul de sange...creste si el si alimentatia cu greu acopera.
    scuze daca am invadat ...si mai dau si indicatii...dar am facut-o in ideea ca poate iti foloseste.

    RăspundețiȘtergere
  4. ¨”°S•Mariposa•S°”¨22 aprilie 2009 la 18:28

    Multumesc mult pentru comentariu si pentru faptul ca iti place blog-ul meu.Esti o dulce :X ... In ceea ce priveste acidul folic , doctora mi-a zis sa nu-l mai iau .Ciudat chiar :-? ! Am ramas doar la Elevit. De atatea emotii ca mi-a zis ca e posibil sa am un baietel nu mi-a trecut prin cap sa intreb de ce nu mai trebuie sa iau si acid folic . Oricum am auzit numai lucruri bune despre ea , chiar daca toata lumea mea mi-a zis ca trebuie sa cotizezi .
    In fine , eu sunt fericita ca sunt " burtica " si pe langa asta sunt si nerabdatoare sa-l simt cum misca in burtica . Sunt momentele cele mai frumoase din viata mea si ma cand ma gandesc ca as povestii neincetat despre asta si pana acum nu am gasit pe nimeni sa-mi inteleaga fericirea , bine excluzandul pe Maripos care e etuziasmat ca un copil , ma bucur tare mult ca primesc sfaturi , mai ales de la o fosta "burtica" . Te mai astept pe blog! Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  5. Salut,
    Acid folic se recomanda sa se ia pana in saptamana a12a , apoi se intrerupe.
    Nu iti spun ce mustrari de constiinta am avut aseara..ca am scris de acid folic :) Am fost cam zombi,nu e spiridusul de vina...si aseara asa pe nepusa masa bang mi se loveste de cutia craniana, goala de altfel o idee...18 saptamana, atat scrria pe tickerul tau...si m-am facut morala si mi-am tinut "conferinte"...ca unde mi-a fost capul...ca daca nu stiai si acum iti faci probleme...ca mai bine nu scriam..etc etc :)Nici nu stii cat ma bucur ca ai luat acid folic...mi-ai luat o piatra de pe inima, una din aia mare, de moara :)
    fier se spune ca e bine sa se ia din saptamana 12 si inca 2 luni dupa nastere.Mie de exemplu mi-au iesit analizele bine , hemoglobina super ok, asa ca am inceput sa iau mai tarziu.Multa lume se vaita de probleme digestive din cauza lui, la mine a fost ok, ptr ca asistenta mi-a zis sa : il iau la aceeasi ora in fiecare zi, 2 ore diferenta intre administrarea lui si o masa ce contine lapte sau oua( neutralizeaza efectul lui) si preferabil sa-l beau cu suc de portocale proaspat stoarse, ceea ce nu am facut :)
    Eu din plictiseala, la inceputul sarcinii m-am inscris pe un forum despre si cu burtici "de varsta mea" si asa am dus-o toata sarcina .a fost super fain. Am si "nascut" impreuna.cred ca emotiile pentru cele ce nasteau ii facea pe spiridusii din burta sa se grabeasca :)mai putin pe al meu :)
    Daca te pot ajuta cu ceva,daca ai intrebari si crezi ca eu as stii raspunsul..cu cea mai mare placere :) oricum, "te urmaresc" :)
    Sa ai o sarcina super frumoasa si super usoara, numai bucurii si nimic si nimeni sa nu va umbreasca fericirea!

    RăspundețiȘtergere
  6. ¨”°S•Mariposa•S°”¨23 aprilie 2009 la 15:09

    Esti super haioasa , m-ai facut sa rad in "dimineata mea" ( Adica 12:30 :)) la mine ) . Pe de alta parte m-ai si linistit in ceea ce priveste acidul folic . Nu ma mai duc cu paru' la doctora :)) ...
    Mie analizele mi-au iesit in general foarte bine , doctora de familie mi-a recomandat sa bag dulciuri si fructe multe in mine si sa beau doar apa plata cumparata . In rest sunt super ok .
    N-am apucat sa iti raspund vizavi de bani si de propunerea ta legata de clinica particulara . Hai sa fiu serioasa , nu imi permint sa platesc 8000 de ron pentru o nastere . Eu cand m-am referit ca nu mi se pare corect sa cotizezi la doctor ca sa primesti atentia cuvenita de drept , am facut comparatie cu alte cazuri de "burtici" care au nascut in Spania , Anglia etc. Pe cea din Spania o cunosc , chiar am vorbit de genul asta de atenti care nu se admit acolo. Am face o discutie lunga pe tema asta ,comparand situatia doctorilor de acolo cu cea de aici , nu-i condamn sincer , dar daca se intampla sa fie o "burtica" care nu are pur si simplu de unde sa scoata bani, care nu mai lucreaza si totusi in doreste spiridusul( cum ii zici tu :) ) ea nu merita putin respect pentru ca e viitoare mama ? Trebuie sa cotizeze indiferent ca sa fie bagata in seama ?
    Cum am intrat eu pe forumurile de mamici , pai e simplu ... A venit barza :D si am inceput sa ma interesez de burtica mea, pentru ca am fost inca din prima luna la o doctora ginecoloaga care nu prea vorbea si imi raspundea acid si am schimbat-o in luna a patra . Ideea e ca oricum eu sunt paralela cu medicina sau cu anatomia omului , cand eram mica ma interesau alte lucruri ( desenul si calculatoarele ) . In fine ideea e ca eu niciodata n-as putea sa zic ceva concret despre subiectele astea . Si in fata doctorilor mi se termina brusc intrebarile , si alea cele mai idioate , tot ... Raman in pana rau de tot ... Drept dovada ce iti ziceam in comentariu de mai sus ... De emotii am si uitat sa o intreb de ce nu mai trebuie sa iau acid folic :P .Si asa ma uit pe site-urile de specialitate , vad evolutia "mini mariposului " meu ( sa-l alint si eu :D ) si parca inteleg altfel . Nu stiu daca am comentat pe vreun forum pana acum , dar imi place sa citesc povestile altor burtici , nu ma duc mai in fata la nastere ca ma apuca nerabdarea dar sunt la zi cu evolutia burtici mele .
    Am intrat pe blog-ul tau . Imi place la nebunie poza cu spiridusul tau . E atat de mic si de dulce . Stiu ca a mai crescut de cand ai facut poza , dar am vrut oricum sa-ti spun :) .
    Multumesc mult pentru urare . Pana acum am avut o sarcina usoara , sa fie si de acum incolo.
    Apropo am intrat si am citit cateva posturi din blog-ul tau , n-am avut timp sa-l termin azi noapte , dar promit ca revin . Te pup si ai grija de spiridusul tau .

    RăspundețiȘtergere
  7. De ce nu schimbi doctorul?
    Eu am avut un super-doctor care mi-a supravegheat sarcina. Programarea era programare, il puteam suna oricand, la orice ora, inclusiv la 2 noaptea, sa-ti mai spun ca intr-o zi de canicula extrema cand eu aveam programare m-a sunat el sa ma intrebe cum ma simt si daca vreau sa-mi schimbe programarea?
    La nastere a fost de nota 10, dupa nastere a venit in fiecare zi sa ne vada, si pe mine si pe copil. Da, am cotizat, dar nu mi-a cerut, nu mi-a dat de inteles si nu am considerat ca e spaga.
    Mi-a schimbat parerea despre medici, modul de abordare a pacientei era profesionist si mi-a dat impresia ca omul stia ceva psihologie, plus ca avea o mana foarte usoara, plus ca era simpatic, plus, plus...
    Serios, trebuie sa ai incredere in medicul cu care nasti, viata ta si viata pretiosului/pretioasei sunt in mainile lui

    RăspundețiȘtergere
  8. ¨”°S•Mariposa•S°”¨23 aprilie 2009 la 22:31

    @ Adra_bell : N-am nimic cu doctora care o am acum . E chiar mai de treaba decat cea veche . Plus ca a nascut si nasa mea cu ea si mi-a recomand-o cu caldura. Problema mea e ca traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul ! Inca n-am scapat de "boala" comunismului , adica ciubucul ! Daca nu dai nu te baga nimeni in seama ! Oricum am fost la ea decat o data ... Urmeaza sa ma duc peste 3 saptamani si va mai povestesc atunci ce a mai zis !

    RăspundețiȘtergere