Translate

marți, 2 noiembrie 2010

"Sfanta" Biserica

Azi iar am avut parte de niste replici,din partea bunicii mele, care m-au revoltat si mai tare contra bisericii.Dupa cum stiti zilele astea biserica sarbotereste zilele sfintilor, a mortilor etc.Popii umbla prin cimitire sa sfinteasca mormintele, cel putin asa se intampla la catolici, nu stiu la restul.In fine, ideea e ca vezi doamne ca atunci cand ajunge la mormantul celului drag, in cazul nostru bunicul, si vreo doi fratii de a lui mama si a lui matusa aia necunoscatoare si ipocrita din Italia, trebuie sa platesti popa ca sa-i pomenesca. Si daca nu ai bani ce face popa, nu ii mai  pomeneste? Asta urasc eu la biserica asta si la preotii care o conduc, si la catolici cat si la la ortodoxi, pentru orice fac ei cer bani. 
Daca dai un acatist, scrii si suma de bani pe hartia cu acaistul, asa mi-a povestit o prietena de a mea ortodoxa. Si daca nu ai ce faci ? Nu mai da popa acatistul ? Sau daca ii dai un leu citeste un cuvant si restul nu, ca nu e deajuns de mult cascaval? 
Tin minte ca in biblie era mare tamtam ca in fata templelor erau negustori si ca Isus nu ar fi acceptat niciodata treaba asta si ca banul e ochiul dracului, mai zice o zicala. 
Eu cred ca daca vor sa faca o fapta buna, sa se roage la Dzeu, ca  sunt preoti si cica se zice ca au un altfel de contact cu El si ca rugile lor sunt mai ascultate, de ce nu fac astea fara sa ceara bani? Ca daia e preot nu?
Sau la noi la catolici, nu stiu cum e la restul, la fiecare inceput de an se vine acasa si se sfinteste casa, ca sa mearga bine tot anul si bunica mea,scumpa si draga uneori, toanta si inculta de alte ori, are o idee fixa, sa dea foarte multi bani preotului, cu gandul ca Dzeu vede si o ajuta mai mult. Da cum sa nu? O vede si sta cu registru in fata si ii taie si chitanta si pe masura "contributiei" o face foarte fericita... O porcarie de conceptie. Dzeu nu are nevoie de bani, Dzeu nu da nici chitante si nici fericire, sanatate si iubire daca dai bani la preotii, da dupa sufletul omului...
Ar fi si mai multe de spus, dar ma opresc aici cu gandul ca nu am sa inteleg niciodata de ce trebuie sa platim biserica ... 

5 comentarii:

  1. nici eu nu sunt de acord cu plata Bisericii...e aiurea...si bunica ta greseste...si sunt multi ca ea si de-aia s-au "invatat" unii preoti...si spun unii pentru ca nu este peste tot la fel......sa iti zic o diferenta...e o Biserica aici aproape care atunci cand am fost (anul trecut) sa intreb daca e liber pe 14 nov pt botezul lui Nicol, am intrebat si ce "tarife" sunt...mama...te cruceai...ce face un om sarac care nu are de unde??nu mai boteaza copilul?
    in schimb, la Biserica unde a fost botezata, cand nasa a intrebat preotul "how much" i-a spus ceva de genul "dati cat puteti...nu iau pielea dupa voi..conteaza taina botezului nu banii..mai sunt si oameni saraci...daca nu au bani nu tot trebuie sa botez copilasii??pentru mine conteaza ca ei sa primeasca Sfanta Taina".iar cand ne-am cununat, la aceeasi Biserica cu acelasi preot, nu i-a cerut decat 50 lei (altii cer milioane)...i-a cerut atat si toti banii ii investeste intr-o mica constructie...mai face o Biserica sau nu stiu exact...cert e ca nu a jecmanit oamenii...
    pentru multi Biserica e o alta sursa de bani nu altceva...si din pacate sunt tot mai putini preoti ca cel care ne-a cununat pe noi si ne-a botezat fetita....asa este...Dumnezeu nu are nevoie de bani

    RăspundețiȘtergere
  2. Ar fi un motiv biblic pentru care sa platesti la biserica: acela ca cel care umbla cu evanghelia trebuie sa si traiasca din evanghelie. Dar de aici si pana la a nu sfinti casa omului daca nu a pus banul pe masa, a nu-l casatori sau ingropa daca nu plateste e cale lunga.
    Noi am avut o faza la nunta ca nici nu stiam la ce ora e cununia si atunci am calcat ultima data intr-o biserica ortodoxa.

    RăspundețiȘtergere
  3. lorena platim ca asa e "datina"nu te-a invatat nik liceul catolic huh?:)))))))))))glumesc dar sper ca intelegi treaba.....mai ales cu intratu' la liceul catolic:)))))alexuta ta draga:)

    RăspundețiȘtergere
  4. O daaaa draga mea ! Tocmai ca am cunoscut fenomenul am scris si asta ... dar ma revolta de fiecare data cand ma lovesc de problema ... Pupicei!

    RăspundețiȘtergere