Translate

vineri, 2 ianuarie 2009

Amintiri din vacanta de iarna


Ma simt exact ca in clasele primare cu titlu asta . Sincer nu prea am avut timp , poate nici chef sa mai scriu despre ce s-a mai intamplat pe blog , asa ca timpul a trecut , momentele frumoase s-au scurs , vor veni altele dar asta e alta macare de peste si acum incerc sa fac un rezumat la ceea ce s-a intamplat . Fiind primul Craciun pe care il petrec cu Mariposul , etuziasmata ca un copil mic il asteptam pe Mos Craciun , exceptand unele momente din casa , care ma duceau la disperare , ma gandeam la cadoul meu :) . Da materialista de mine , ma gandeam la ce o sa primesc . Imi imagineam tot felul de lucruri . Mai putin asta din imaginea 1 . Din vorba in vorba am creat un joc cu Mariposul . Trebuia sa fie cate un cadoul pentru fiecare in parte , fiecare trebuie sa dea un indiciu despre cadoul respectiv si daca celalalt il ghiceste mai primeste cadou . Simplu nu ? Ei bine cum va imaginati ca vine cu o replica : E alb ! Stau eu si ma gandesc .Procesez ce ar putea fi . Milioane de lucruri sunt albe , de ce indiciu asta care ma pune si mai mult pe ganduri si atunci imi pun farmecul la bataie , fiind in zodia Gemenilor "paduri cutreieram" , parca asta am mai spus-o de cateva ori,am un dar de a descoase omul ce n-ai vazut . Si mai aflu un indiciu : este mic . Cad pe spate de ras , eu stiam o ghicitoare : Ce e mic si negru ? . Da negru , nu alb . Si ma intreb ... Mic si alb ? Mic si alb ? Mic si alb ? Se aprinde beculetul . Dar cu o lumina ca de o racheta si ii spun . Un inel :) A incercat sa nege , dar l-a bufnit rasul si eu in momentul meu de glorie ma eram super incantata . Ador sa primesc bijuterii . Ca orice femeie de altfel . Mentionez ca am ghicit cadoul si asta se intampla cu 2 saptamani inainte de Craciun .
Eu in schimb eram in pana de idei . Ce sa-i cumpar , ce sa-i cumpar ? Cum aveam timp sa ma plimb , am inceput sa cotrobai prin magazine , sa ma uit , sa-mi vina ideei . Am crezut odata ca e mai greu sa cumperi un cadou pentru o femeie decat pentru un barbat . M-am inselat ! E de 1000 de ori mai greu sa cumperi un cadoul pentru barbati decat pentru femei . Stii clar ce isi doreste o femeie . Bijuterii , haine sau parfumuri . Simplu nu ? Ei bine ce vreau un barbat , greu sa stii , cel putin din punctul meu de vedere . Barbatii astia sunt niste specii aparte fata de noi , pentru ca in general cumpara lucruri care le doresc femeile , dar nu cumpara lucruri practice . Asta e parerea mea . Cel putin eu ma gandesc cand fac un cadoul cuiva , ma gandesc ca acel lucru sa-i fie si de folos . De aceea probabil mi-e foarte greu sa ma hotarasc uneori ce sa cumpar . In fine cum situatia era cum era , trebuia sa cumpar un cadoul . M-am gandit sa-i cumpar un Mp3 Player foarte dragut , zic eu necesar pentru ca el merge cu metroul pana la serviciu si cam face o ora , o ora jumate pana acolo . Eu una turbez , daca n-am activitate in metrou . De exemplu , daca nu ascult muzica , citesc un ziar sau o carte , poate ma joc pe telefon sau daca sunt cu cineva vorbesc frate nu ma incurc si daca nu fac asta o ora cu metroul mi se pare o eternitate . Si de ce m-am gandit ca si el simte la fel ? Pai in zilele cand ma trezesc la aceasi ora cu el . Zrrrr !!! Zrrrr !!! Telefonul . Vorbim , vorbim si iar vorbim ! Una bucata de semn ca si el e terorizat de plictiseala din metrou . In fine , sa revenim la jocul nostru . Ii dau un indiciu : e ceva ce iti aduce bucurie . Imi zice : tu ! Eu ii zic : e un obiect ! Ii mai dau un indiciu : e ceva ce iti alina uneori sufletul ! El imi zice : pai tu ! Ii raspund : nu sunt obiect si nu sunt mica . In raspunsul asta inca un indiciu . Ma roaga sa-i spun despre ce cadou este vorba . Clar ca nu i-am spus . Dar i-am mai dat un indiciu : e o arta ! Imi raspunde : un tablou ? M-a bufnit rasul si i-am raspuns : nu e arta plastica . Si am tinut-o asa la telefon de la Universitate pana la Unirea pe jos . Nu s-a prins . Dar nu s-a prins pana in ziua in care a desfacut cadoul . Adevarul e ca am stiut sa-l ametesc foarte bine . Asta e si secretul , sa stii sa dai indiciile care trebuie , dar sa-l pui pe ganduri , e un joc foarte frumos , cel putin eu m-am distrat copios . Abia astept Craciunul viitor !
In fine , normal ca ne-a prins data 24 prin magazine . Niciodata nu reusesc sa-mi fac cumparaturile la timp . M-ai aveam de cumparat si al doilea cadou , el l-a fel . Asa ca am ajuns intr-un puct , intr-un magazin . Unul a luat-o in stanga altul in dreapta . Am cumparat ce am avut de cumparat si ne-am regasit in acelasi punct de unde am plecat . Ajungem acasa . Nerabdare mare ! Mai sunt cateva ore . Adorm cu greu in noaptea aia . Sincer ma simteam fericita si nerabdatoare ca un copil mic .
Vine si dimineata de 25 Decembrie . Normal nici in cele mai frumoase vise nu m-as fi trezit la 9:30 , daca cu o noapte in urma m-as fi culcat in jurul orei 3, dar am facut-o. L-am trezit si pe el si am fugit jos in living la brad . Ma uit dupa cadoul . Nimic ! Bradul a ramas la fel cum l-am lasat cu o seara in urma cu acelasi cadouri pe care le-am lasat personal pentru el si mamaie . Mai caut odata. In timp el se uita la mine , radea pe sub mustata . Ne asejam pe canepea si scoate dintr-un buzunar cutiuta unde se afla inelul . Tine un mic discurs , ca ma iubeste , ca vrea sa fie cu mine mereu , ca suntem de ceva timp ... chestii deastea ... apoi imi zice : Vrei sa fii sotia mea ! Aveam doua variante , sa lesin sau sa zic DA ! Spre fericirea mea , n-am lesinat , aveam antrenament , m-a mai cerut de sotie , dar atunci nu chiar asa de oficial . Imi spune inelul pe deget si zambesc, ne sarutam . A fost unul din momentele cele mai frumoase din viata mea . Unul din acele momente in care nu ai cum sa le uiti niciodata . Eu ma asteptam la un inel , dar nu acel inel . Intelege-ti la ce ma refer ?
Vine si randul lui sa deschide cadoul , si ii zic : Daca nu-ti place spune-mi ca-l iau eu . Normal ca am glumit . I-a placut si asa mi-a cazut o piatra de pe inima . Am niste emotii cand vine vorba de cadourile pe care le dau , ca am mai mari emotii decat cel care le primeste .
Dau vestea in tara , ei bine le-am spus mamei si tatei , lui Monica sora mea , care stia deja si unor prieteni mai apropiati . S-au bucurat cu toti .
Pe data de 26 Decembrie am iesit sa ne plimbam . Am fost la patinuar in Cismigiu . Parca se dadeau carnati pe gratis , la cata lume era . Imi inchiriez patine , platesc intrarea , dar toate astea fara sa stau la coada , de se mai descurca omul cum poate . Am intrat singura pe patinuar . Mariposul nu stie sa se dea . Deci ca un berbec inainte sigura pe mine am inceput sa patinez . Ma apuca panica , foarte multa lume , avem impresia ca toti vin spre mine si ca am sa cad . Mai mult m-am tinut de margine . Urasc cand e aglomerat . Am reusit sa fac o tura de patinuar si m-am lasat batuta . Nu cred ca am stat mai mult de 20 de minute acolo . M-am dus sa inapoiez patinele si tipul de acolo a ramas masca . Cred ca e un record ! Chiar m-a intrebat de ce am ramas atat de putin . I-am raspuns ironic : la cat de liber este am reusit sa ma plictisesc foarte repede ! Era inca devreme pentru a merge acasa . Asa ca am decis ca m-ai bine ne plimbam pe jos , vedem Bucurestiul , care nu mai era asa de aglomerat ca in zilele normale si am decis sa mergem sa bem ceva . Din Cismigiu in partea veche a Bucurestiului.Centru istoric!
Ador zona asta . Are ceva aparte pentru mine . Intr-un final ne hotaram sa ne oprim pe Valea Regilor . Am fumat pentru prima oara narghilea . A fost amuzant , nici nu stiam cum sa o pregatim , dar norocul nostru ca intre timp a mai fost cineva acolo care si-a comandat si am vazut cum se face . Dupa vreo ora de fumuri , ne cantau stomacelele si am decis sa plecam sa mancam ceva . Ne-am oprit pe Selarilor . La un local , foarte cunoscut noua si am mancat o pizza .
Imi aduc aminte ca odata cand am mai trecut pe acolo am decis sa mancam tot pizza . Ce e frumos acolo e ca ti-o poti comanda cu ce vrei tu si Mariposul n-a vrut deloc sa puna Mozzarela . Ne-a cazut toata compozita pe jos :)) ... Zici ca am mancat salata de legume cu paine atunci . Asta e alta poveste. Ne saturam si plecam . Vedem primi fulgi de nea ! Ne bucuram enorm ! Initial vroiam sa plecam acasa , dar ne-am razgandit, am mai prelungit plimbarea . Am trecut prin parcul de la unirea . Acolo, iarasi aglomeratie , la patinuarul de acolo , plus ca mai era un concert de muzica populara . Ce am mai dansat ( cred ca asta din cauza berii baute :)) )...Am reusit sa fac si niste poze fetelor de pe scena . Nu prea ascult muzica populara , defapt mai deloc , dar in schimb imi place mult portul romanesc .
Si dupa cateva incercari de a juca putin . Am aprins stelute ! ( Ok stiu ca poza nu e foarte clara , dar e clar ca nu am facut-o eu .Scuzati-mi repetitia ! )
Nu ca e mare campanie legat de pocnitori si de m-am conformat si eu si m-am hotarat sa ma opresc doar la acest gen de artifici sa le zic asa . Dar imi plac mai mult . Imi aduc aminte de copilarie . Erau singurele artificii pe care mama ne lasa sa le folosim , plus ca sunt foarte simpatice . Sigure si nu costa mult :)) .
Au trecut si zilele astea si s-a apropiat cu pasi repezi ajunul Revenionului . Mariposul a lucrat pe 31.Decembrie , eu trebuia ca pana sa vina el sa ma duc sa mai cumpar cate ceva si sa ne vedem cu bine acasa . Ei bine nu s-a intamplat asa . Am reusit sa dorm pana cand a plecat el de la serviciu . Ma trezesc si-l sun , il intreb pe unde este si cand am aflat ca e in metrou , am sarit din pat si i-am zis ca n-am apucat sa fac nimic . Am hotarat sa mergem impreuna sa cumparam tot ce ne trebuie . Ajungem acasa, facem putin curat si ne imbracam. Doar trebui sa ne prinda anu nou frumosi si veseli . Ma uit prin dresing si ma hotarasc cu greu , dar pana la urma o fac si aleg negru . Imi place mult negru , desi pare serios e o nonculoare foarte placuta mie.
Acum hai sa ne apucam sa pregatim masa . El tot zicea ca vrea sa faca gratar . A incercat cat a incercat , dar mai greu cu focul asta. Primul lui gratar :) . Pe la pe la ora zece seara , se lasa batut si trece la gratarul din bucatarie . Eu intre timp am pregatit masa . Am pus muraturile , farfuriile ,sucul, paharele si painea . Mai apucam sa vorbesc si cu ai mei care sunt plecati in Italia . El in bucatarie . A vrut sa gateasca si ia uite-l pe el cum se straduie :
Si cum sunt hoasca batrana :)) il verific :
Cred ca este in natura noastra , ma refer a femelilor , cand intra cineva in bucatarie si nu e de-al nostru parca trebuie verificat , scanat , nu cumva sa faca vreo prostie . Desi neg obiceiul asta , ca locul unei femeii este in bucatarie , cred ca o purtam in sange . Si aici recunosc : NU-MI PLACE SA FAC CURAT , SA GATESC SI SA SPAL , dar totusi le fac si cand le fac le fac bine :) .
Ora 23:45 , noi tot in bucatarie ... si intr-un final cu vreo 5 minute inainte de ora 12 . Asezam si mancarea pe masa si ne pregatim sa intram in noul an . Cu un ochi la televizor , cu altul la laptop , ca inca mai eram conectati cu Italia . Se aude numaratoare ... 5,4,3,2,1 Desfacem sampania !La multi ani !
Si cam astea au fost sarbatorile noastre !

2 comentarii:

  1. Sarbatori care nu s-au incheiat, si probabil nu se vor incheia niciodata...deoarece orice zi langa tine e o sarbatoare Mariposa mea

    Te iubesc:X

    RăspundețiȘtergere
  2. ¨”°S•Mariposa•S°”¨2 ianuarie 2009 la 21:02

    Si eu te iubesc !

    RăspundețiȘtergere