Translate

marți, 4 ianuarie 2011

"Candy Wrapper Bag" made in Romania- TUTORIAL

UPDATE: 
VIDEO TUTORIAL PE CANALUL MEU DE YOUTUBE!!! 
 Personal va sfatuiesc sa uitati de vechiul tutorial si sa va uitati la video, o sa intelegi mai bine....

                                          

Update: 17.04.2014
Am postat un alt tutorial despre acest subiect pe canalul meu de youtube! Sper sa va placa si acest mod de confectiona gentile de hartie: 






Update: 30.mai.2014
Capac pentru geanta de hartie :) 



Pentru ca tot am succes cu gentuta asta si mi-ati cerut acest tutorial,am indraznit azi sa-l postez. Nu stiu cat de mult am reusit sa explic, cat de folositor este si mai ales cate dintre voi, prietenele mele virtuale, o sa va apucati apoi sa va faceti una,dar eu sper ca v-am fost de folos :) ... Asa ca va rog sa dati commenturi multe ca eu abia astept sa va stiu parerea. Astept si sugestii :) !

Sa ne apucam de treaba !!!
Pentru inceput ai nevoie de : O revista, un cutit, o foarfeca, scoci, un fermuar, ata, un ac si o bucata de plastic ( o sa scriu mai jos pentru ce trebuie :D )
Tai foile din revista, normal ele sunt de dimesiunea unei foi A4, si le tai pe jumatate, fiecare in parte, pana ajungi la un nr de 8 bucati pe foaie. ( Eu prefer in general bucatile cu mult scris si albe, dar pentru a exemplifica am folosit o pagina mai colorata )
Dupa ce ai terminat de taiat vreo 300 sau 400 de bucati, depinde de cat de mare vrei gentuta, taie un centrimetru lungime din fiecare.
Ca gentuta ta sa reziste in timp va trebuii sa plastifiezi fiecare bucata in parte, plus ca asa rezista si la apa( Am facut testul pe a mea :D ). Dupa ceva timp o sa prinzi experienta si o sa "scociuezi" mai repede. Eu deja am prins tehnica ;)). Dupa ce termini de "scociut" ar trebui sa ai foarte multe bucatale care asteapta cumintele sa fie impachetate.
Tehnica impachetarii este foarte simpla. Se incepe cu o bucata de foaie deja pastifiata pe o parte (La mine in tutorial va fi partea neagra). Se intoarce invers, adica cu partea plastifiata in jos.
Apoi se indoaie pe jumatate, apoi pe un sfert ca in imagini...
Deci tot secretul consta in injumatatirea fiecarei parte, pana la un moment dat desigur. Practic daca adunam sunt 8 pasi de injumatarire. Simplu nu ? 
Rezultatul ar trebuii sa fie asta :
O parte simpla si una dubla, ca in imaginile de mai jos,
Bineinteles dupa ce repeti procesul de foarte multe ori, ar trebuii sa aveti o gramada gata, ca cea de mai jos, dar mai bogata.
Si acum incepe distractia :
Mai tii minte cand scriam mai sus ca are 2 parti? Partea simpla si partea dubla. intodeauna cand se incepe un sir, se folosesc 2 dreptunghiuri, primul cu partea simpla in sus si cel de al doilea cu partea dubla in sus.
Se introduc unul in altul. Tine minte mereu, dreptunghiul care intra trebuie sa aibe partea dubla in sus. Va fi mai usor sa introduci de fiecare data, iar unde introduci cauta mereu partea simpla, chiar daca trebuie sa rasucesti ce ai lucrat. O sa lucrezi foarte repede :) asa ...


Inainte sa incepi sa cosi,aranjeaza siragurile exact cum ai vrea sa stea sau sa arate pe geanta. Cam asa ca in imagini.
Tot inainte sa cosi trebuie sa facem "cercuri" din toate siragurile.
Acum am sa-ti arat si cum faci un cerc :
Tine minte ca toate siragurile trebuie sa fie de aceasi lungime.
Si sa revenim la bucatica de plastic de care ziceam mai sus, ca ai nevoie. Pentru a coase rapid, uniform si mai ales sa nu rupi hartia, chiar daca e plastifiata, iti trebuie o bucata de plastic, care il gasesti prin casa. Ca sugestie poti taia o sticla de plastic.Dimesiunea trebuie sa fie un pic mai mica ca locul unde se coase si cu un perforator, poti face o gaura unde poti pune ata.
Cand incepi sa cosi, asigurate ca ata are nod facut la capat, ca sa poti prinde cu usurinta. Se coase circular, dar trebuie sa te asiguri ca poti face asta. Urmarete cercurile rosi din imagine si iti vei da seama. Pe acolo trebuie sa cosi.
Uite asa :
Totul se coase circular.
Pe acelasi principiu, se coase si fundul gentii, numai ca asta se face pentru prima oara, si treptat mai adaugi cate un cerc, apoi altul pana cand geanta capata forma :). 
Un sfat util. Geanta trebuie cusuta astfel pe ambele parti :)... Asa e mai rezistenta si nu risti sa se desprinda sau sa se agate, nici in interior, nici in exterior.
Esti aproape de final :) ... Mai trebuie cusut fermoarul. Pentru asta ai nevoie de ac acum si ata bineinteles.
Apropo de asta eu am folosit macrame negru :) ... Cred ca poti folosi orice culoare, dar eu am preferat negru.
Fermuarul se coase normal ca la un tiv. Am incercat sa desez exact miscare, insa cand o faci sa ai grija cum cosi, ca ata sa ramana dreapta si sa nu mearga spre diagonala. Iti vei da seama cand introduci acul.
Ai putea zice ca ai ajuns la final nu ?
Ei bine ca sa adaugi un pic mai mult farmec gentii ii poti adauga un ciucuras la fermuar, exact cum am facut eu.
Acum e gata! Poti iesi cu gentuta ta in lume :) ... 

44 de comentarii:

  1. Multumim pt. tutorial !
    Eu cred ca sunt prima care am inceput gentuta :D ma mir si eu ce harnica sunt...sa vedem peste cate luni o finalizez :))
    Foarte util tutorialul, chiar ma intrebam ce fac dupa ce termin de impaturit.
    Eu nu am rabdare sa tai cateva sute de hartiute, ma plictisesc repede, asa ca tai 10 hartiute si le impaturesc si tot asa.
    Cand o cos pe fata, nu se observa ata in exterior?

    RăspundețiȘtergere
  2. hi hi... ce minunatie faci tu aici!
    este prima data cind vad asa ceva!te felicit!

    RăspundețiȘtergere
  3. @Issa : nu se observa. Trage un zoom cu ochiul la gentuta mea :)...
    La fel am facut si cu rabdarea la prima geanta. Tutorialul care l-am facut acum e practic cu adoua geanta care intentionam sa o fac. In fine ideea e ca acum la adoua am invatat sa scociuesc cate 100 de foite odata :),fara sa fiu nevoita sa tai cu foarfeca . Deci timpul petrecut pentru scociut s-a micsorat :) …Am prins experienta, cum se spune…
    Cu placere si sper sa mai fac altele :) !!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Salut toate asa uimitor gospodari u invata o procedura sa faca o mana geanta. hummmmmm asa frumos ... incerca cei care au nevoie de ea ... tot asa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Gata tre sa ma apuc sa o cos chiar daca nu o am "scociuita", ce cuvinte inventam. Multumesc mult pentru sfaturi.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Kusudania: Aici pe blog putem inventa orice ;)) numai sa fie posibil :))...

    RăspundețiȘtergere
  7. hello... și un milion de îmbrățișări!! Sînt la al treilea rînd de poșețică. Cum am ajuns ieri la serviciu m-am pus pe treabă. Aștept cu nerăbdare sa o termin.

    RăspundețiȘtergere
  8. He he :) chiar ma bucur ca te-ai apucat de ea. Sa-mi trimiti o poza pe mail sau incarca poza pe undeva si lasa link la comentarii. Abia astept sa o vad!

    RăspundețiȘtergere
  9. Faci geanta la serviciu :-O ? Vreau si eu unul asa sa-mi permit sa fac ce vreau ;) !!!!

    RăspundețiȘtergere
  10. eh...despre servicii sînt multe de comentat:) Cred ca poza rezultatului:) ți-o voi trimite pe mail. Din păcate nu am un blog unde să mă exprim... tot ce produc (scriu povești de scurt metraj) bag în statusul de pe messenger. :(:D:)

    RăspundețiȘtergere
  11. Atunci astept un add pe mess : lorena.francisc e id-ul meu :) ... Pupici !!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. felicitari pt tutorial. ti-am zis ca "rumeg " si eu ideea sa fac una. pana la urma nu m-am incumetat sa o fac pe aceeasi tehnica, nu m-am prins exact de cusut, de asamblat, de tot, dar ... tot am facut una. http://laveebijoux.blogspot.com/p/handmade-si-artisti.html
    partea cea mai nasoala e ca eu nu m-am prins cum sa scociuiesc ca lumea si in multe locuri mi se vad bule de aer. imi poti da ceva ponturi minune pt viitor? multumesc tare mult si te invit pe la mine pe blog . te pup

    RăspundețiȘtergere
  13. Pai din ce observ eu tu ai "scociut" la final. Eu zic sa "scociuesti" fiecare parte, fiecare foicica. Asta era si ideea :). Iar cat tine de cusut, cred ca pana la urma am sa fac un filmulet. Si asa i-am promis Corinei :) unul. O sa fac unul si cu scociut :). Zilele urmatore :) ...
    Imi place geanta, dar stiu alta tehnica :) ca iasa dreapta. O sa incerc sa o fac si pe aia. Cred ca pana la urma imi fac si "channel" pe youtube :)) !!!

    Pupici !

    RăspundețiȘtergere
  14. asa e , eu am scociut la final, sa zicem ca am luat-o pe scurtatura, ca nu prea le am cu rabdarea, asa sunt eu :)). chiar ai putea sa iti faci channel pe youtube, de ce nu, te pricepi f bine sa explici si ar fi si bine sa mai avem si tutoriale facute de romani, ca doar in engleza gasesti peste tot. succes si astept filmuletul :)

    RăspundețiȘtergere
  15. Da asta am observat si eu ca ducem lipsa de genul asta de filmulete pe youtube,dar majoritatea fetelor inteleg engleza deci nu cred ca este o problema mare.
    Hai ca o sa vad cum o sa fac si cu filmuletul :) ... Trebuie sa gasesc si o clipa linistita in timpul zilei. Asta ca sa se vada ceva :) !!!

    RăspundețiȘtergere
  16. geanta este super tare ♥ la fel ca si tine...ai o rabdare fantastica :P
    crezi ca s-ar putea face si din piele??

    RăspundețiȘtergere
  17. @Simo :) Nu stiu ce sa zic, dar s-a putea incerca. Ai tu piele ?
    Multumesc de comment ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥ !!!!

    RăspundețiȘtergere
  18. Minunat tutorial!
    Pentru ca sa nu va chinuiti cu scociuitul atat, e mai simplu, zic eu, sa cumparati un lac si sa il aplicati generos, in mai multe straturi (preferabil 2-3, dupa finalizarea gentii, inainte de a pune fermoarul. Asa scurtati considerabil din timpul de lucru :)

    RăspundețiȘtergere
  19. @63colibri: E interesanta si ideea asta, initial m-am gandit si eu la asta, dar am vrut sa fiu sigura ca geanta rezista in timp si am preferat partea cu scoci...
    Am mai lucrat la alta de cand am facut tutorialul si partea cu scociuitul nu mi-a mai luat asa de mult cum mi-a luat la prima...
    M-am experimentat cu timpul :D
    Secretul este ca atunci cand se scociueste sa se faca cu cate o bucata de hartie una dupa alta fara sa se mai taie cu foarfeca de fiecare data,doar dupa un nr de 20 sau 30 de bucati. Astfel economisti timp :)... Adoua geanta ( care din pacate zace in birou neterminata) dar ma refer la partea de scociut a durat procesul o ora jumate, ceea ce inseamna putin, fata de prima care mi-a luat 2 zile...
    Succes la scociut!
    Am intrat pe blogul tau ! Imi place si varianta ta :) ... Multumesc de vizita si de comment!

    RăspundețiȘtergere
  20. nu reusesc sa imi dau seama cum fac cercul :(

    RăspundețiȘtergere
  21. te rog spunemi cati cm pe cat au bucatelele de hartie pe care le scociuim ca numi dau seama..ale mele sunt patrate dar ale tale par dreptunghiulare cum fac pls ras rapid ca nu mai am rabdare tel 0760571103 sms sau apel sau mess oana_aliciuc

    RăspundețiȘtergere
  22. buna. m-am apucat si eu de posetuta. Am 2 siraguri pana acum dar nu ma pricep cum sa unesc un sirag si apoi mai multe. nici la cusut fermoarul nu-mi dau seama cum ai facut, nu se vede pe fata?

    RăspundețiȘtergere
  23. Buna. M-am apucat si eu de posetuta. Am 2 siraguri pana acum insa nu-mi dau seama cum inchei un sirag si apoi sa leg mai multe.
    Nu imi dau seama nici la cusut, si la fermoar, nu se vede pe fata?
    Ziceai ceva de un filmulet? L-ai facut? Eu ti-am dat add pe mess.

    RăspundețiȘtergere
  24. Buna ziua...minunat blog...foarte util si bine organizat :D. cat despre posetica...e superba...am incercat si eu :D...am imbinat abia 3 dreptunghiuri :)...dar nu le-am mai scociuit...cred ca le voi scociui pana la urma.In poza par destul de mari dreptunghiurile...dar mie mi-au iesit micute...desi am respectat marimile indicate de tine,revista a4 imaprtita in 8 bucatele si taiat din fiecare 1 cm, apropo de ce il tai? se potrivesc mai bine?daca vrei sa iti iasa mai mari ce marimi folosesti? din folie de impachetat cadouri oare nu iese?

    RăspundețiȘtergere
  25. Ajutor !!! Nu pot intelege si nu reusesc sa prind capetele ca sa formez din sireag un cerc :( ... Ma ajutati?

    RăspundețiȘtergere
  26. Buna fetelor! O sa fac in curand un video tutorial. Fiti pe faza :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. vreau si eu dimensiunea (lungime ,latime) foi inainte de inpaturire

      Ștergere
  27. buna,unde putem sa gasim video ca ne incurcam la cusut?multumesc frumos

    RăspundețiȘtergere
  28. buna,uinde putem sa gasim si un videoclip?

    RăspundețiȘtergere
  29. Buna,
    O sa fac unul intr-o saptamana sau doua. Depinde mult de timpul pe care il am :)

    RăspundețiȘtergere
  30. Este superba gentuta <3 m am apucat si eu de ea . Am facut in 3 zile 3 siraguri :)) In cat timp termini o geanta?

    RăspundețiȘtergere
  31. Eu in 16 ore adunate, cam doua zile :) cu pauze cu tot.

    RăspundețiȘtergere
  32. buna ,poti sa pui te rog un video cum cosi fermoarul?

    RăspundețiȘtergere
  33. buna,poti sa pui te rog un video cum cosi fermoarul?

    RăspundețiȘtergere
  34. Mariposa imi poti explica si mie cum ai cusut fundul gentii ? Mie nu imi iese . Multumesc ! Continua tot asa . Te pup

    RăspundețiȘtergere
  35. Hey ajutoooor!Nu inteleg cum sa fac cercul acela din sireag poti pune un video sau ceva ?????!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  36. Buna!!! Tocmai editez video-ul. Daca ai rabdare , azi sau eventual maine o sa fie pe canalul meu de youtube! http://www.youtube.com/mariposaromania Aboneaza-te sa fi la curante cand il postez :)

    RăspundețiȘtergere
  37. Buna ! Tocmai am confectionat diverse modele de gentute. Unele mai mare ,altele mai mici, plicuri...insa..ce nu stiu si nu am inteles nici din video..e atunci cand se coase fermoarul. Crezi ca ma poti ajuta?

    RăspundețiȘtergere
  38. Buna! Ma stradui sa te ajut. Pai incepi sa cosi intre randul 5 si 6 din capatul din dreapta. intre randurile acestea, dupa ce l-ai cusut raman niste gauri, pe acolo trebuie sa cosi.

    RăspundețiȘtergere
  39. Buna,
    incerc si eu sa fac o astfel de geanta
    Am facut cercurile ,dar la cusut ma impotmolesc:la mine se vede ata sau dc strag mai tare se rupe,iar dc este o ata mai tare gen macrame ,se rupe hartia.
    :( Ce nu fac bine?
    Multumesc anticipat pt raspuns.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Incearca cu guta de 0.40 mm! Eu asta folosesc si apoi e si trasparenta :) e practic invizibila cand cosi!

      Ștergere